TACKSAM

Jag börjar fundera på om inte detta kommer sluta som någon sorts veckoblogg. Som Jenna Marbles. Ett inlägg i veckan. Sen jag införskaffade mig en iPhone ha mitt liv fått så mycket mer möjligheter känns det som. Haha! Usch, vad tragiskt. Men jag älskar min lilla bebis ändå. Om jag ska sammanfatta den här veckan då. Den har varit kämpig, men med mycket kärlek emellanåt. Jag har haft myskväll med Jonas då vi kollade på Sagan om Ringen och gjorde egen pizza, suttit till sena kvällen i skolan med en liten skara klasskompisar och haft Disneyfest, insett att jag shoppat på tok för mycket denna månaden, haft slutredovisning på projektet och en hejdundrans trevlig eftermiddag/kväll med kära CGD som jag kommer att sakna ofantligt mycket de närmaste veckorna!

Det är nämligen så att (trumpetfanfar) jag går ut på praktik på måndag och herrejävlar vad jag är nervös. White Arkitekter är typ Sveriges största arkitektfirma och dit ska lilla jag med mina, enligt mig, obefintliga 3D-kunskaper och jobba med män som är typ... awesome. På allt. Hur som helst är jag oerhört tacksam att jag har fått en chans att faktiskt se hur dessa människor jobbar och därmed få in en fot i branschen. Att White dessutom har ett rykte av guld känns dock himla bra! Jag är, trots nervositeten, sjukt laddad och det ska bli svinroligt!

Och för att hoppa tillbaka lite till mina fina vänner i CGD; åter igen - jag kommer att sakna dem jättemycket. Från att träffa dem varje dag och liksom börja ta för givet att de alltid är där i skolan och skojar med en - till att knappt ses alls och vara helt spridda på olika företag. Det känns lite läskigt och jag tror att jag kommer att känna mig lite vilsen utan dem. Utan alla internskämt, all flödande kreativitet och alla härliga personligheter. Till och med lärarna kommer jag att sakna. Det är det fina med Yrkeshögskolan. Man blir nästan som en enda stor familj. Jag blev faktiskt lite blödig igår när vi skiljdes åt och det var kramkalas utav dess like - Tror dock att ölen spelade en stor roll där men ändå. Jag är så himla tacksam att jag har fått lära känna er, CGD ♥

Idag är jag inte bakis men det känns att jag har druckit (som jag alltid säger och som Jonas aldrig förstår sig på - det är ju helt logiskt?!) så jag ska unna mig lite hemmaspa, vila (!!!!) och avkoppling innan jag beger mig till stan igen för att fira fina Fridalicious (säg det snabbt om ni kan!) Och för att bryta av detta novellinlägg (hålla mig kort, my ass) och därmed säga hejdå bjuder jag på en bild från projektet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0